نکات تغذیه و رژیم درمانی

کمک به وزن گیری کودک

کمک به وزن گیری کودک

یکی از چالش های اصلی بیشتر مادران از زمان شش ماهگی تا دو سالگی فرزندانشان، انتخاب غذاها یا به کار بردن روش هایی است که با وجود حجم کم غذایی که کودکان در این سن به عنوان غذای کمکی یا اصلی مصرف می کنند، افزایش وزن کودک و رساندن مواد مغذی کافی به آنها است. برخی از این راهکارها را برای شما مطرح کرده ایم.
۱)  اضافه کردن پودر جوانه گندم ، آرد برنج یا گندم ، بلغور به سوپ کودک.
۲)  یک عدد خرما را له کنید. آن را با مقداری پنیر و گردوی آسیاب شده و کمی عسل مخلوط کنید و به صورت توپک های کوچک درآورید و به عنوان میان وعده به کودک خود بدهید.
۳)  پوره سیب زمینی همراه با کره آب شده یا روغن زیتون.
۴)  سعی کنید در درست کردن سوپ یا برنج کته از آب گوشت با استخوان استفاده کنید یا حتی آب ران مرغ و یا ماهیچه گوسفندی پخته شده را جدا کنید و در پخت سوپ و کته مجددا استفاده کنید تا مواد معدنی  و چربی بیشتر به بدن کودک برسد.
۵) می توانید چندین قلم گوسفندی یا یک قلم گوساله را جداگانه پخته ، چربی اضافی آن را بگیرید و عصاره آن را بمدت کوتاه در یخچال و زمان طولانی تر در فریزر نگهداری کنید و به هر وعده غذا و یا سوپ کودک دو قاشق غذاخوری از این عصاره را اضافه کنید .
۶) به غذای کودک کنجد ، پودر بادام، گردو و یا مغز تخمه آفتاب گردان اضافه کنید.
۷) از دادن تنقلات شیرین و شور خصوصا قبل از وعده های اصلی غذایی، به کودک خود اجتناب کنید زیرا اشتهای او را کم می کند و ذائقه او را به این مواد تغییر می دهد.
۸) بعد از هر وعده به کودک یک ماده شیرین دهید تا اشتهایش برای وعده بعدی زیاد شود .
۹) موز و کره بادام زمینی میتواند یک میان وعده مقوی و مفید برای کودک باشد.
منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات سربرگ در بخش منوی موبایل مشخص کنید.
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.